Live radio
Αρχιερατικό Συλλείτουργο στην Αγία Μαρίνα Τσοτυλίου (ΦΩΤΟ)

Στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Τσοτυλίου μετέβη σήμερα, Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας κ. Σεραφείμ, προσκεκλημένος του οικείου Ποιμενάρχου, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλου.

Το πρωί τελέσθηκε ο Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ και συνιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Σιατίστης κ. Παύλου, με τη συμμετοχή πλειάδος Κληρικών της τοπικής Εκκλησίας και πολλών πιστών χριστιανών.

Τη διακονία του λόγου ανέλαβε ο κ. Σεραφείμ, ο οποίος αναφέρθηκε στους Αγίους της Εκκλησίας μας και χρησιμοποίησε έναν λόγο του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ο οποίος λέγει πως είναι τόσο μεγάλη η ισχύς των Αγίων, που κι όταν περνούν από έναν τόπο, κι όταν πεθαίνουν, τα κατορθώματά τους συνεχίζονται αδιάκοπα.

Κι αυτό το βλέπουμε και στο πρόσωπο της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης της θαυματουργού, της οποίας ένα από τα πολλά γνωρίσματα, είναι και το γνώρισμα των θαυμάτων. Είναι πολλές οι περιπτώσεις της θαυμαστής επέμβασής της στους ανθρώπους και στα προβλήματά τους.

Και συνέχισε ο κ. Σεραφείμ απαντώντας στο ερώτημα, τι είναι τα θαύματα; Είναι η άκτιστη ενέργεια του Θεού, που έρχεται και συγκαταβαίνει στο ανθρώπινο γένος και του δίνει αυτό που έχει ανάγκη. Το θαύμα, επίσης, είναι το αποτέλεσμα της πίστεως του καθενός. Όταν ο άνθρωπος πιστεύει πραγματικά στο Θεό και εναρμονίζει το θέλημά του με το θέλημα του Θεού, τότε έχουμε τη θαυμαστή επέμβασή Του.

Υπάρχουν όμως, κατά τον Άγιο Ισαάκ τον Σύρο, και τα απόκρυφα θαύματα. Ένα από αυτά είναι το θαύμα της αγάπης. Όταν κανείς αγαπά αληθινά και ανιδιοτελώς, αυτός είναι ανώτερος και από εκείνον που ανέστησε ακόμα και νεκρούς. Γιατί η αγάπη είναι θεόσδοτη στον άνθρωπο.

Ένα ακόμα θαύμα είναι το θαύμα της μετανοίας. Αυτός που καταλαβαίνει το λάθος στον εαυτό του και ζητά την επέμβαση και το έλεος του Θεού, φτάνει στην προπτωτική κατάσταση και αποκτά την αληθινή υιοθεσία. Άλλωστε, ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης ήταν χαρακτηριστικός λέγοντας πως, «δεν με συγκινούν τόσο τα θαύματα των Αγίων, όσο με συγκινεί η μετάνοια των ανθρώπων». Γιατί ο παράδεισος θα είναι γεμάτος από μετανοούντες αμαρτωλούς, ενώ η κόλαση θα είναι γεμάτη από ανθρώπους που μπορεί να πιστεύουν, μπορεί να εκκλησιάζονται, μπορεί να αγωνίζονται, ουδέποτε όμως δέχτηκαν στη ζωή τους τη μετάνοια και ουδέποτε ζήτησαν το έλεος και τη συγγνώμη από το Θεό.

Και ένα τρίτο μεγάλο θαύμα είναι το θαύμα της θεολογίας. Όταν κανείς βιώνει στην καρδιά του, τη ζωντανή παρουσία του Θεού, τότε γίνεται ένας θεολόγος. Όχι γιατί έχει γράψει ή έχει ερευνήσει, αλλά γιατί ζει την παρουσία του Θεού και έχει κοινωνία με το Θεό.

Και κατέληξε λέγοντας πως οι Άγιοι της Εκκλησίας μας είναι αυτοί οι άνθρωποι της αληθινής αγάπης, της αληθινής μετανοίας και της αληθινής θεολογίας.
Και προέτρεψε, τέλος, να ζητήσουμε από την Αγία Μαρίνα εκτός από τη θεραπεία της ψυχής και του σώματος, εκτός από τις θαυμαστές της επεμβάσεις στα προβλήματα των ανθρώπων, να χαρίσει και σε μας το χάρισμα της αγάπης του Θεού και της εικόνας Του, που είναι ο άνθρωπος, να μας χαρίσει τη μετάνοια καθώς και τη δυνατότητα να γνωρίσουμε το Θεό και να τον εγκαταστήσουμε στο χώρο της καρδιάς μας.